HTML

Finn horgász

Nemrég költöztem Finnországba, remélem sok horgászélményben lesz részem amit ebben a blogban szeretnék megosztani.

Friss topikok

Linkblog

Első horgászat: a műtét sikerült sajnos a páciens meghalt

2011.04.25. 16:11 Finnhorgasz

    Felhasználva a húsvéti szabadnapokat elindultam első horgásztúrámra. Első utam a Helsinki közelében lévő, pontosabban Helsinki határának tekinthető Gallen-kallelan tengeri öbölhöz vezetett. Erre az időszakra inkább tengeri szakaszokat szerettem volna megnézni, mivel itt nagyobb esélyt láttam arra, hogy kifagyva fogom találni a helyet.

 


Nagyobb térképre váltás

    A helyszínre a könnyű megközelítés illetve ajánlás alapján is esett a választásom. Amint a következő képen látható eléggé bűvészkedni kellett, hogy a jégtáblák közé sikerüljön bejuttatni a csalit. Elsőként a kis középső szigeten vertünk tanyát, szerencsére a családnak is akadt némi szórakozási lehetőség a környék gyakorlatilag szabadidő parkként működik, sportolási, sétálási lehetőségeket kínálva. 

    Mivel a part közeli víz mélysége 10-15cm között változott először távdobásos fenekezés mellett döntöttem, amire a bojlis felszerelésem volt hasznomra, illetve az itt megszerzett dobó tapasztalat amivel úgy 100 méterre könnyen be tudtam juttatni a csalit ami egy keszegező 8-as horgon lévő csonti kupac volt. A jégtáblák zajlása miatt más módszert nem igazán lehetett kipróbálni és minden dobásnál ügyeskedni kellett, hogy vízre és ne jégre essen az ólom.

Később kimentem a kis szigeteket összekötő gyaloghídra onnan már pergetni is lehetett a víz elég mély volt azon a szakaszon. Ez sem hozta meg a várt eredményt.

    Még aznap átmentünk a családdal egy másik helyre ez a Matinkylä-i Uimaranta fürdőhely.


Nagyobb térképre váltás

Itt találtam egy kiugró fürdő pontont amiről remekül lehetett horgászni.

   Itt több irányba is lehetett horgászni. Mindenfélét kipróbáltam pergettem, csontiztam, úszóztam, de továbbra sem sikerült semmit se a horogra csalni. Ezzel telt az első nap, illetve otthon a nap végén böngésztem a térképet hol találhatnék jobb helyett.

  Egy délre eső tengeröblöt választottam:

 


Nagyobb térképre váltás

    A hely nagyon biztató volt mivel velem szemben három másik horgász probálkozott látszólag kevés sikerrel. A táj szépsége viszont kárpótolt az itt elszenvedett verességért is.

    Itt főleg pergetéssel próbálkoztam, eredménytelenül, a túloldalon legyezéssel is probálkozott az egyik horgász. A szemben lévők hamarosan továbbálltak nekem a mozgásterem a család mozgásteréhez volt kötve - magyarul helyben maradtam.

   Ez a nap is hal nélkül telt, a nap érdekessége két finnhez kötődik akik akkor szóltak hozzám amikor visszaérkeztünk parkoló autónkhoz. Még élénken élt emlékezetemben a nemrég kifizetett 80 euro parkolási bírság, úgyhogy meglehetősen bizalmatlanul kértem meg őket ékes finn nyelven, hogy beszéljenek angolul. A kérdésük a következő volt: fogtam-e valami halat? Jobban örültem volna egy újabb bírságnak.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://finnhorgasz.blog.hu/api/trackback/id/tr222854257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

daneed 2011.05.05. 18:57:39

hehe tök jó!
előbb utóbb megjön a szerencse. biztos van valami trükk, ami miatt ott más technikát kell alkalmazni...
mi csak tavon voltunk vasárnap, 8.5 kilónyi halat vittünk el, fogtam 5 pontyot, úszóval. amiből 4 túl kicsi, egy meg beteg volt, hehe. de most fogtam először életemben pontyot.
most tilalom jön úgy tudom, de addig Dunára lehet kimegyünk. Tervezek venni egy bolognai botot, olyan 6m-eset kábé.
na hajrá!
tengeri horgászathoz nem kell engedély, nem?
d

Finnhorgasz 2011.06.05. 15:48:54

Kezdek rájönni, hogy a trükk a víz hőmérsékletében van, most június elején 10 fok körül jár és már sokkal jobbak a fogási esélyek. A tenger parti szakaszaira kell engedély. Ha ez ember kimegy a nyílt vízre akkor a kutya sem ellenőrzi.
Itt még nem találtam intenzíven telepített tavat, tehát nehéz kapitális példányt fogni, örülök, ha összejön egy két kisebb hal :)
süti beállítások módosítása